Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Fofr na betonu

Poslanci schválili zákon, který má zrychlit klíčové stavby. Na jejich seznam se vešlo kdeco

Fofr na betonu
ilustrační foto | Profimedia.cz

Šest let poté, co hnutí ANO začalo řídit resort dopravy, prosadilo jeden ze základních pilířů svého programu – zrychlení staveb dálnic a železnic. Podle ministra dopravy Karla Havlíčka takzvaný liniový zákon, který už čeká jen na podpis prezidenta, zkrátí současné tempo výstavby ze 13 let až na polovinu. Jenže zákon také umožňuje výrazně zasáhnout do práv občanů. A údaje o zkrácení délky výstavby jsou jediná čísla, která ministerstvo k zákonu odprezentovalo. Stěžuje si na to jak Nejvyšší správní soud, tak Legislativní rada vlády.

Jako na trhu

Zákon, o kterém je řeč, je po dvou letech novelizovaný dokument. O tom, jak se připravoval, nejlépe svědčí historka ze zasedání poslaneckého výboru. Už v první novele šlo totiž poslancům o hodně. Měli šanci blýsknout se před svými voliči a svou tvořivostí dostat do zákona tu či onu silnici, pro niž budou platit speciální pravidla výstavby. „Chovali se jako hokyně na trhu. Nebyla žádná pravidla. Zvítězil ten, kdo více křičel,“ vzpomíná pirátský poslanec Ondřej Polanský.

Jak by to mohlo vypadat, ukazují Němci. I tam lze stavby urychlit, ale aby se dostaly do speciálního seznamu, musí splnit řadu podmínek – například dobu zahájení do dvou let. Na Malé Straně stačilo bouchat pěstí do stolu. Na speciální seznam určený původně pro klíčové, evropsky významné dopravní stavby se tak dostal třeba i nový plot kolem ruzyňského letiště.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit