Hotely by měly přejít na předplatné jako u Netflixu, neprodávat nocleh, ale zážitek, tvrdé šéf firmy Mews Richard Valtr.
Popsat, jaký typ byznysu vystřelil hodnotu firmy Richarda Valtra na miliardu dolarů, není úplně lehké. Mews je architektonický termín pro typické britské řadové domky a také název Valtrovy firmy, pracující pro hotelový byznys. Přináší počítačový systém pro správu rezervací a mnoho dalších věcí označujících se dnes zkratkou PMS (property management system).
V důsledku se to dá popsat jako virtuální recepce. Protože je ale Richard Valtr původem filozof, má v kapse i koncept hotelů budoucnosti, které se budou skládat podobně jako třeba nábytek z různých částí přicházejících z různých míst. A také bojuje za to, aby se hotely staly součástí měst a sloužily místním lidem. Aby nešlo jen o noclehárny pro turisty. „Krize ukázala, že je pravý čas ten nápad spustit. Čekali jsme na to deset let,“ říká milovník Londýna a fanoušek Arsenalu.
Kdy budete dolarovým jednorožcem?
Na to by se dalo odpovědět dvěma způsoby. Pokud se podíváme na valuace firem, které rostou stejně jako my, tak se k tomu bodu všichni dostávají. Tedy i my. Kdybychom se teď rozhodli rozjet proces investování přes venture kapitál, to číslo se nám potvrdí. Byli bychom určitě eurovým jednorožcem, takže dolarovým tím pádem také. Ale z našeho strategického pohledu nechceme letos do investičního kola jít, necháváme to na příští rok.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot