Rána pro ukrajinskou ekonomiku. Evropa omezí dovoz drůbeže, vajec a cukru

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Celý článek
0

Důchodová reforma musí být na sílu. Dobrovolnost nemá smysl, kdo si nechce spořit, ať ze systému vystoupí

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Celý článek
0

Praha nestaví a je drahá. Investory teď více lákají Brno a Ostrava

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Celý článek
0

Elektromobil, nebo hybrid? Vybrat by si měl zákazník

Většina automobilek se musí vypořádat s otázkou, jak snižovat emise vyráběných aut a zároveň zajistit, aby náklady nebyly tak vysoké a zákazníci auta dále kupovali.

Elektromobil, nebo hybrid? Vybrat by si měl zákazník
Mnohé automobilky přeskočily fázi nízkoemisních konvenčních pohonů a hybridů a hned investují obrovské peníze do výroby plně bateriových aut. | Tomáš Novák týdeník HROT

Nařízení EU nutí snižovat průměrné emise u vyráběných vozů na letošní cíl 95 gramů CO2 na kilometr pod hrozbou finančních sankcí. Podle některých analýz hrozí největším evropským výrobcům aut kvůli nesplnění limitů CO2 příští rok pokuty v celkové výši 14,5 miliardy eur. 

I když byl přísný emisní cíl známý několik let dopředu, přiblížit se mu se podařilo jen velice málo výrobcům. Loni se meziročně množství emisí dokonce ještě zvýšilo. Letos se k tomu všemu ještě přidala krize způsobená hrozbou epidemie koronaviru.  

Strategie snižování emisí je možná až příliš sázka na jednu variantu, a to na vývoj čistých elektromobilů. Někdy to vypadá, že se původní cíl zaměřený na ochranu životního prostředí pomocí snížení emisí CO2, oxidů dusíku a škodlivých pevných částic poškozujících zdraví úplně vytratil a zůstal jen souboj technologií. Upřednostňovat jednu technologii není správnou cestou, vybrat by si měl hlavně zákazník – dle možností, potřeby a uživatelských potřeb.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit