Elektroauta v zemi ojetin
Česká střední třída je závislá na ojetinách. Zelenání automobilek prodlouží už tak vysoké stáří tuzemského vozového parku

České ekonomice se až do příchodu pandemie čínské chřipky dařilo, hospodářství rostlo a s ním i naše životní úroveň. Na stavu automobilů v českých garážích a na parkovištích jako by se ale rostoucí blahobyt neprojevoval, spíš naopak. Průměrné stáří osobních aut registrovaných v Česku každoročně stoupalo a vyšší byly i emise, které česká osobní doprava produkuje.
Řečí statistik, loni na podzim jezdilo po tuzemských silnicích podle údajů Sdružení dovozců automobilů téměř 6,3 milionu osobních aut s českou registrační značkou. To je o 1,6 milionu víc než v roce 2011. Zatímco ale před deseti lety činil průměrný „věk“ osobního auta v Česku 12,7 roku, loni to bylo už skoro o tři roky více.
S příchodem pandemie se stárnutí vozového parku v Česku ještě zrychlilo. Jednou z příčin byl nedostatek nových automobilů a také novějších ojetin v autobazarech. Kupující je nahrazovali dovozem vozů z druhé ruky z ciziny, které jsou v průměru starší než secondhandová auta z českého trhu.