Vybrané články
z týdeníku The Economist

Elektrický šok

Dvě kola dobrá, dvě kola s motorem lepší aneb Jak pandemie pomohla elektrokolům.

Elektrický šok
ilustrační foto | Archiv

VanMoof, nizozemský výrobce kol, je vyhlášený svým elegantním designem a chytrou propagací. V televizní reklamě na nejnovější model jsou na povrch luxusního vozu promítány obrazy toho nejhoršího, co s sebou nese automobilová kultura – nehody, dopravní kolapsy, znečištění –, aby se posléze vůz rozpustil a změnil se v jedno z elegantních elektrokol, jež firma vyrábí. 

Kola s elektrickým pohonem nemohou nahradit auta. Obzvlášť v Evropě však zažívají boom. Jejich prodej tu v roce 2019 vzrostl o 23 procent na tři miliony kusů ročně. Elektrokola pronikají dokonce i na jinak zcela saturovaný trh v Nizozemsku, kde jeden člověk vlastní v průměru 1,3 jízdního kola. 

Poradenská společnost Deloitte vloni odhadovala celosvětový počet elektrokol na 200 milionů a očekává, že v roce 2023 dosáhne jejich počet 300 milionů. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

Máte předplatné?

Přihlásit