Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Dycky (vodíkový) Most!

Severočeský Most vyzkoušel minulý týden jako první město v republice autobus poháněný vodíkem

Dycky (vodíkový) Most!
Mostecký autobus | Archiv

Za tři dny najezdil v běžném provozu zhruba 600 kilometrů, a to na trase s řadou kopců. Cílem bylo vyzkoušet, jestli by v budoucnu mohl nahradit naftové vozy městské hromadné dopravy. Testování se uskutečnilo díky zapojení České vodíkové technologické platformy do mezinárodního projektu, jehož cílem je dostat do ulic evropských měst více než 300 vodíkových autobusů.

Vodíkový autobus předvedl už v červnu Dopravní podnik Ústí nad Labem, ale nejednalo se o „ostrý“ provoz. Na severu Čech vyrábí vodík Unipetrol v Litvínově a Spolchemie v Ústí nad Labem. Největší překážku v zavádění těchto vozidel představuje cena, která bývá zhruba třikrát vyšší než u naftových autobusů. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit