Praze chybí 85 tisíc bytů. Ceny ale nejsou přepálené, dál porostou, říkají developeři

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Celý článek
0

TikTok v USA asi fakt zakážou. Skončil nám život, šílí influenceři

Američtí uživatelé TikToku se šikují poté, co zákaz sociální sítě přijala i druhá komora Kongresu. Podle influencerů je zákon diskriminační a ničí jim podnikání. Pravděpodobně na něj zareagují smrští soudních žalob.

Američtí uživatelé TikToku se šikují poté, co zákaz sociální sítě přijala i druhá komora Kongresu. Podle influencerů je zákon diskriminační a ničí jim podnikání. Pravděpodobně na něj zareagují smrští soudních žalob.

Celý článek
0

Co chybí umělé inteligenci k převzetí vlády nad světem? Dostatek elektřiny

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Celý článek
0

Dva Češi chtějí naučit Němce kupovat jídlo online. A utržit tím miliardy

Jakub Havrlant a Tomáš Čupr se chystají z Mnichova ovládnout německý internetový trh s potravinami. Úplně tak převracejí naruby letité pořádky na trhu s jídlem.

Dva Češi chtějí naučit Němce kupovat jídlo online. A utržit tím miliardy
ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

Němci loni podle společnosti Statista utratili za potraviny na internetu 2,7 miliardy eur. To je prudký skok, v roce 2019 to bylo o 1,1 miliardy méně. A přesto je online trh s jídlem u západních sousedů stále malý. Celkově Němci utratili za potraviny 139,4 miliardy eur, podíl onlinu tvoří tedy jen asi dvě procenta. To podle společnosti GfK Češi překonali už před čtyřmi lety. 

Z toho vyplývají dvě věci: jednak je německý trh poměrně nerozvinutý, zároveň má však potenciál prudkého růstu. To si uvědomují i čeští internetoví podnikatelé Jakub Havrlant a Tomáš Čupr neboli zakladatelé tuzemských potravinových e-shopů Košík.cz a Rohlík.cz. Oba letos odstartovali přeshraniční expanzi s cílem naučit Němce nakupovat jídlo online. 

Zatímco Čupr buduje svého německého prodejce Knuspr.de od nuly, Havrlantův Rockaway Capital převzal od řetězce Edeka již existující e-shop Bringmeister. Ani jeden z hráčů se však netají tím, že jejich cílem je urvat z potravinových miliard nemalý podíl. 

„Chceme vyrůst na desetinásobek v dalších třech až pěti letech a dostat se na obrat miliardy eur,“ říká investiční partner Rockaway Capital Dušan Zábrodský. „V následujících třech letech hodnota trhu pravděpodobně přesáhne čtyři až pět miliard eur. Z toho si chceme urvat třetinu,“ přidává se šéf Knuspr.de Erich Čomor. 

Uspějí-li, úplně tím obrátí letité nastavení česko-německého trhu s potravinami. Německé obchodní řetězce prodávají jídlo Čechům v kamenných supermarketech a domácí hráči nemají příliš velkou šanci konkurovat jim ani v Česku, natož na německém trhu.  

Oba Češi se přitom shodou náhod sešli v Mnichově. Knuspr z bavorské metropole startuje, Bringmeister tam má jeden ze dvou skladů. 

Reportáž z Mnichova a rozhovory s Erichem Čomorem a Dušanem Zábrodským si můžete přečíst v aktuálním vydání týdeníku Hrot.