Největší ruské bance se daří. Sberbank po historickém zisku vyplácí rekordní dividendu

Polovina částky přiteče přímo do ruského rozpočtu, protože většinový podíl ve finančním domě kontroluje ruská vláda. Peníze pomohou Kremlu financovat válečné tažení na Ukrajině.

Polovina částky přiteče přímo do ruského rozpočtu, protože většinový podíl ve finančním domě kontroluje ruská vláda. Peníze pomohou Kremlu financovat válečné tažení na Ukrajině.

Celý článek
0

Evropa je ekonomickým obrem, ale politicky je stále trpaslíkem. Je čas to změnit

Instituce Evropské unie vznikly pro potřeby bezpečnějšího, méně ekonomicky propojeného světa.

Instituce Evropské unie vznikly pro potřeby bezpečnějšího, méně ekonomicky propojeného světa.

Celý článek
0

Praze chybí 85 tisíc bytů. Ceny ale nejsou přepálené, dál porostou, říkají developeři

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Celý článek
0

Doprava může rozhodnout volby v Praze. Doplatí koalice na sázku na cyklisty?

Doprava bude jedním z hlavních témat podzimních voleb na pražský magistrát. Dnešní koalice sázela na cyklodopravu a omezování automobilismu a může na to doplatit.

Doprava může rozhodnout volby v Praze. Doplatí koalice na sázku na cyklisty?
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník HROT

Letos v květnu začnou opravy Barrandovského mostu a pro pražský magistrát to bude velká zkouška. Dlouho odkládaná rekonstrukce sice neuzavře důležitou dopravní tepnu úplně, i plánované omezení kapacity o čtvrtinu má potenciál způsobit zácpy a komplikace. Opravy mají trvat necelé čtyři měsíce a skončí tak pár týdnů před podzimními komunálními volbami.

Po loňském létě, kdy Praha připomínala spíš válečnou zónu, bude trpělivost řidičů i cestujících v MHD pokoušet také řada dalších oprav. Například Technická správa komunikací na jarní a letní sezónu plánuje investice do rekonstrukcí dopravních komunikací přes dvě miliardy, na opravy se opět chystá také Dopravní podnik.

Magistrát se proto snaží získat u voličů kladné body a nedávno například představil vizi nové linky metra nazvané „O“. Koalice stihne už jen zadat studii proveditelnosti, která má být hotová v roce 2025. Poprvé kopnout do země by se pak mělo ještě o dalších osm let později, po vyřešení problémů s pozemky nebo stavebním povolením.

Je tedy otázkou, zda vizionářský plán může u voličů pomoci. Dnešní koalice si v uplynulých třech letech naštvala především řidiče, které se snaží vytlačovat mimo centrum metropole. Navíc se nekonal ani slibovaný pokrok při budování městského a pražského okruhu, které mají ulevit dopravě v centru. Nesplněny zůstaly i další sliby. 

Na co koalice lákala před posledními volbami a kolik toho splnila? A co ještě stihne napravit do podzimu? Více se dočtete v aktuálním čísle týdeníku Hrot.