Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Rána pro ukrajinskou ekonomiku. Evropa omezí dovoz drůbeže, vajec a cukru

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Celý článek
0

Další propad prodejů. Evropské automobilky zbrzdila válka

Oživení evropského automobilového průmyslu po covidové krizi se nekoná. Ke komplikacím s čipy přibyly problémy s dodávkami kvůli válce na Ukrajině.

Další propad prodejů. Evropské automobilky zbrzdila válka
ilustrační foto | Shutterstock.com

Prodeje nových automobilů v evropských zemích v březnu klesly o pětinu na necelých 850 tisíc vozů. Jde o devátý měsíc v řadě, kdy se počet registrací nových aut meziročně snížil. Podle Evropské asociace výrobců automobilů se jedná o důsledek války na Ukrajině, která ještě víc narušila už tak napjaté dodavatelské řetězce.

Automobilový průmysl zažil mimořádně špatné dva roky nejprve kvůli covidu a následující čipové krizi. Letos se podle výrobců měla situace postupně zlepšovat, místo oživení ale naopak přišla ruská invaze, která problémy ještě prohloubila. Společnosti BMW a Volkswagen dokonce kvůli výpadkům dodávek kabelů z Ukrajiny musely v březnu omezit výrobu.

Německý koncern Volkswagen podle agentury Bloomberg navíc varuje, že i zbytek roku se ponese ve velké nejistotě kvůli výkyvům cen komodit. Značná část hliníku, niklu a oceli se totiž do evropských továren stále dováží z Ruska. Zlepšení se nečeká ani u dodávek polovodičů. Čipová krize se podle odhadů vyřeší nejdříve v příštím roce.

Problémy automobilek se v Evropě projevují nedostatkem nových vozů a prodlužováním čekacích lhůt na objednané automobily. Nejhorší situace je u levnějších modelů se spalovacími motory. Výrobci omezují jejich produkci, aby splnili přísné emisní limity. Přednost tak dostávají jednak elektroauta a jednak vyšší modelové řady s vyšší marží.