Komentář: Evropa ekonomicky upadá. Nic než radikální integrace a jednotný trh nepomůže

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Celý článek
0

Létající auta z Číny jsou připravena ke startu. Jsou elektrická a chtějí si podmanit západní trh

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Celý článek
0

Pane premiére, vyřešte zaměstnanecké akcie. Startupisté a investoři napsali Fialovi otevřený dopis

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celý článek
0

Dálniční známky: za půlku a nanic

Elektronické dálniční viněty nemusejí zdaleka přinést úspory, které stát očekává

Dálniční známky: za půlku a nanic
Bývalý ministr dopravy Vladimír Kremlík představuje projekt elektronické dálniční známky. V dobré náladě ještě netušil, že právě ten bude stát za jeho předčasným koncem. | Profimedia.cz

Ten den si bývalý ministr dopravy Vladimír Kremlík dobře pamatuje. Bylo 14. ledna a jeho úřad zveřejnil, že zakázku na e-shop pro elektronické dálniční známky získává společnost Asseco Central Europe za 401 milionů korun. Tehdy odstartoval Kremlíkův konec v úřadu a na tehdy už zpožděný projekt se upřela pozornost. 

Když ho nyní Kremlíkův nástupce Karel Havlíček spouštěl, technické potíže systému byly jen logickým vyústěním série kiksů, které v minulosti nastaly.

Dálniční honička

Zavedení elektronických známek schválila vláda 4. února 2019. Najít dodavatele zakázky tedy trvalo zhruba rok. A protože o něm před zveřejněním oné zprávy nevěděl premiér, vláda ani vládní zmocněnec pro digitalizaci, Vladimír Kremlík dostal od premiéra vyčiněno a nakonec musel odejít s trestním oznámením na krku, které s podezřením na předražení zakázky podal sám premiér. Oznámení mimochodem policie před pár dny odložila.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit