Dále, od banky dále
Karanténa naučila Čechy používat telefon místo banky. A začala přetahovaná o digitální zákazníky.

Za zrcadlovým neprůhledným sklem sedí tiše tým lidí a dívá se pozorně před sebe. Na druhé straně právě probíhá rozhovor zaměstnance banky a klienta. Klient ví, že je pozorován. Ví, že na něj míří kamery a že každá jeho odpověď nebo pohyb rukou po displeji chytrého telefonu bude podroben analýze.
Takto se v UX Labu banky Moneta spolu se zákazníky testují a vylepšují nové funkce mobilního bankovnictví. Je to teď potřeba více než kdy jindy. Karanténa, která v minulých týdnech přiměla Čechy sedět dlouhé týdny doma, je konečně přesvědčila o tom, že už nemusejí s každým problémem chodit do banky. A tím se nakopla proměna celého sektoru. Která banka nástup zmešká, může přicházet o klienty.
Nejde jen o banky, pro které začal být nyní digitál důležitý. Česká firma Dreamview zakladatelů Vladimíra Gašpara a Marka Řídkého je jednou z těch, které bankám či pojišťovnám nabízejí své nápady na to, jak elektronickou komunikaci s klienty ještě zdokonalit. Vymyslela biometrický podpis, který by měl nahradit stávající složitý vektorový. Nápad ihned využila ČSOB Pojišťovna, Českomoravská stavební spořitelna nebo pojišťovna Allianz. Zájem velkých hráčů samozřejmě znamenal i několikanásobně větší obrat českého startupu.
Jak funguje UX Lkab Monety? Jaké novinky a vychytávky brzy začnou Češi v digitální obsluze banky využívat? Kdo je vymýšlí? Proč je pro banky digitál klíčový? Kolik stovek tisíc lidí začalo za poslední rok používat digitální komunikaci s bankou? Čtěte v aktuálním vydání týdeníku Hrot. Předplatit si ho můžete ZDE.

