Dále, od banky dále

Karanténa naučila Čechy používat telefon místo banky. A začala přetahovaná o digitální zákazníky.

Dále, od banky dále
V UX Labu banky Moneta právě probíhá průzkum, jak zákazníci reagují na jejich digitální novinky. Patří mezi ně třeba možnost refinancovat hypotéku přes aplikaci v mobilním telefonu. | Tomáš Novák týdeník HROT

Za zrcadlovým neprůhledným sklem sedí tiše tým lidí a dívá se pozorně před sebe. Na druhé straně právě probíhá rozhovor zaměstnance banky a klienta. Klient ví, že je pozorován. Ví, že na něj míří kamery a že každá jeho odpověď nebo pohyb rukou po displeji chytrého telefonu bude podroben analýze.

Takto se v UX Labu banky Moneta spolu se zákazníky testují a vylepšují nové funkce mobilního bankovnictví a další moderní vychytávky. Karanténa, která v minulých týdnech přiměla Čechy sedět dlouhé týdny doma, je konečně přesvědčila o tom, že už nemusejí s každým problémem chodit do banky. A tím se nakopla proměna celého sektoru.

Muži za sklem

Lab otevřela Moneta ve svých prostorách před rokem. Celkově funguje čtyři roky a prošlo jím přes tisíc lidí. Tvoří ho dvě místnosti – pozorovatelna a studio, obě disponují nejmodernější technikou. Ve studiu, vybaveném jednostranným zrcadlem, sadou kamer a mikrofonů, respondent zkouší testovanou aplikaci či jinou službu. V přítmí pozorovatelny pak výzkumníci, designéři a lidé z produktového týmu vidí ve velkém detailu chování a reakce respondentů. Díky kamerám lze sledovat, kam klient kliká nebo nekliká, kam se dívá, kde co hledá a podobně. Už na základě pěti hodinových testů je možné odhalit až 80 procent chyb v použitelnosti aplikací.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit