Dále, od banky dále

Karanténa naučila Čechy používat telefon místo banky. A začala přetahovaná o digitální zákazníky.

Dále, od banky dále
V UX Labu banky Moneta právě probíhá průzkum, jak zákazníci reagují na jejich digitální novinky. Patří mezi ně třeba možnost refinancovat hypotéku přes aplikaci v mobilním telefonu. | Tomáš Novák týdeník HROT

Za zrcadlovým neprůhledným sklem sedí tiše tým lidí a dívá se pozorně před sebe. Na druhé straně právě probíhá rozhovor zaměstnance banky a klienta. Klient ví, že je pozorován. Ví, že na něj míří kamery a že každá jeho odpověď nebo pohyb rukou po displeji chytrého telefonu bude podroben analýze.

Takto se v UX Labu banky Moneta spolu se zákazníky testují a vylepšují nové funkce mobilního bankovnictví. Je to teď potřeba více než kdy jindy. Karanténa, která v minulých týdnech přiměla Čechy sedět dlouhé týdny doma, je konečně přesvědčila o tom, že už nemusejí s každým problémem chodit do banky. A tím se nakopla proměna celého sektoru. Která banka nástup zmešká, může přicházet o klienty.

Nejde jen o banky, pro které začal být nyní digitál důležitý. Česká firma Dreamview zakladatelů Vladimíra Gašpara a Marka Řídkého je jednou z těch, které bankám či pojišťovnám nabízejí své nápady na to, jak elektronickou komunikaci s klienty ještě zdokonalit. Vymyslela biometrický podpis, který by měl nahradit stávající složitý vektorový. Nápad ihned využila ČSOB Pojišťovna, Českomoravská stavební spořitelna nebo pojišťovna Allianz. Zájem velkých hráčů samozřejmě znamenal i několikanásobně větší obrat českého startupu. 

Jak funguje UX Lkab Monety? Jaké novinky a vychytávky brzy začnou Češi v digitální obsluze banky využívat? Kdo je vymýšlí? Proč je pro banky digitál klíčový? Kolik stovek tisíc lidí začalo za poslední rok používat digitální komunikaci s bankou? Čtěte v aktuálním vydání týdeníku Hrot. Předplatit si ho můžete ZDE.

 

Týdeník hrot

  • Peníze leda zadarmo
  • Covid na mozku
  • Naběhnutí na solární vidle
Objednat nyní