Covid svědčí kaviáru

Tržby z prodeje nejrozšířenějšího typu světového kaviáru stouply loni o deset procent, cituje britská BBC největšího amerického producenta této pochoutky.

Covid svědčí kaviáru
ilustrační foto | Shutterstock.com

Firma Sterling Caviar vlastní čtyři jeseteří megafarmy, jejichž tržby tvoří základ odhadu velikosti celosvětového trhu s kaviárem (oficiální statistiky nikdo nevede). Loni šlo konkrétně o 450 tun.

Řeč je především o uměle „pěstovaném“ kaviáru, protože produkce toho pravého, z Kaspického moře, je kvůli nebezpečí vyhubení tamních ryb od roku 2006 prakticky zakázána. Za nečekaný úspěch v obtížné pandemické době vděčí jeho producenti rychlé adaptaci na změnu podmínek. Zatímco do roku 2019 byly jejich největšími odběrateli luxusní restaurace, loňským hitem byl online prodej menších balení, jenž zaznamenal šedesátiprocentní nárůst.

I kaviár tak prošel trochu nečekaným procesem demokratizace, když jeho jedlíků v absolutních číslech za pandemie přibylo.