Co bude, když vánoční sezona nebude

V tomto čísle týdeníku Hrot máme hned několik článků na opravdu aktuální téma: Jak se firmy postižené lockdownem srovnávají s perspektivou, že tradiční distribuční kanály hned tak fungovat nezačnou. Černý scénář počítá s tím, že je úplně mine klíčová předvánoční sezona. Vláda by samozřejmě chtěla „otevřít“, ale jen málokdo si troufne vsadit na to, že epidemiologická čísla poklesnou natolik, aby se s příchodem adventních nedělí začalo typické vánoční zboží v kamenných obchodech prodávat v objemech, které by alespoň vzdáleně připomínaly minulé sezony.

Kdo byl už předtím zaměřen na e-commerce, tomu asi koronavirus zafoukal do plachet a našli jsme příklady firem, jejichž online prodeje během pár týdnů či měsíců poskočily o několik let dopředu. Další byli sice rozjetí jiným směrem, ale nebyli zadlužení a zareagovali včas, překopáním strategie, hledáním nových klientů. V této souvislosti je velmi zajímavý rozhovor s Michalem Mičkou, který měl velké plány s domácími oděvními značkami Pietro Filipi a Kara a teď se musí popasovat s velmi tvrdou restrukturalizací. Jenom na pandemii své problémy svést nemůže, ale uzavřené obchoďáky teď dost možná jeho byznys dorazí.

Čáry přes rozpočet mohou potkat i veleúspěšné firmy: fintechový gigant Ant Group měl hotovou největší primární emisi v dějinách, investoři byli natěšení na vstup „mravence“ na burzy v Šanghaji a v Hongkongu. Člověk by čekal, že čínské úřady si budou národního šampiona rozmazlovat, ale dopadlo to úplně opačně a v Hrotu se dočtete proč a jak.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit