Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Čínský režim rebrandoval

Partneři olympiády řeší, jak skloubit prodeje a svědomí

Čínský režim rebrandoval
ilustrační foto | Shutterstock.com

Od dob her v Pekingu v roce 2008 se čínská domácí a zahraniční politika významně posunula. Zatímco tehdy se snažila působit jako pragmatický dobrý soused s rozdílnou cestou k ekonomickému úspěchu, v uplynulém desetiletí došlo k určitému „rebrandingu“. Současný mediální obraz Číny už tak přívětivý není.

Definuje jej hlavně potlačení protestů v Hongkongu, stupňující se teror vůči Ujgurům i jiným menšinám, případně rétorické výboje vůči Tchaj-wanu. Čínské politbyro tak v souvislosti s olympiádou staví demokratické země do ožehavé pozice. Zatímco sportovní reprezentace se účastnit budou, mnohé vlády plánují letošní hry bojkotovat.

Reklama v Číně, nebo reklamovat Čínu?

Sponzoři si však žádného podobného názorového kočkopsa dovolit nemohou a uvědomují si, že v rámci svého byznysu extrémně riskují. Strčení hlavy do písku a působení na olympiádě může značkám jako Airbnb, Coca-Cola, Samsung, Toyota či Visa velmi rychle zlomit vaz v rámci dlouhodobě budované pověsti a odsát nemalou část tradičních zákazníků. Kritika režimu jim naopak uzavře dveře na druhý největší trh světa a přinese silné politické tlaky podkopávající jejich ekonomiku.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit