AI bude brzy chytřejší než celé lidstvo. Bez regulace nás ale čeká dystopická budoucnost, varuje šéf Apertia Tech

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Celý článek
0

Temu nezákonně prodává výrobky z nucených prací, tvrdí experti

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Celý článek
0

Hyundai pozastavil reklamu na Muskově síti X. Vadí mu antisemitský a nacistický obsah

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

Celý článek
0

Chceš stavět? Zaplať

Pražský magistrát zavádí poplatky developerů za nové bytové projekty. Ke slibovanému snížení cen bytů to ale nepomůže

Chceš stavět? Zaplať
Příspěvky developerů za novou výstavbu mají významně pomoci místním rozpočtům. Za novou čtvrť na žižkovském nákladovém nádraží má Praha vybrat až 1,5 miliardy korun. | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Jednoho z největších hráčů pražského developerského trhu čeká tento týden významná událost. Ve středu 16. února poklepe šéf společnosti Central Group Dušan Kunovský základní kámen svého dosud největšího projektu. V rámci Parkové čtvrti začne po dlouhých letech příprav stavět v severní části bývalého žižkovského nákladového nádraží.

Firma pozemky koupila už v roce 2016. Prakticky od té doby vyjednává s úřady, aby získala všechna potřebná povolení pro vybudování zhruba 2,5 tisíce bytů. Po mnoha komplikacích, odvoláních a úpravách projektu je nyní hotovo a noví majitelé si klíče od prvních bytů převezmou zhruba za dva roky. Jinými slovy – příprava projektu trvala šest let, samotná výstavba zabere třetinu času.

Na celé nové čtvrti s tisíci byty je zajímavé nejen to, že po nekonečných odkladech přemění nevyužívaný brownfield prakticky v centru města. Nákladové nádraží zároveň bude jedním z prvních případů, na kterých si hlavní město s developery vyzkouší novou metodiku pro příspěvky na infrastrukturu. Tu schválil magistrát na konci ledna.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit