Cestovky v těžké situaci. Přežije jen ten, kdo se přizpůsobí

V cestování začala nová éra. Kanceláře hledají cesty z krize.

Cestovky v těžké situaci. Přežije jen ten, kdo se přizpůsobí
Šéf cestovky Delfín travel Tomáš Hubka říká, že univerzální recept na přežití krize neexistuje. Každý musí reagovat okamžitě a přizpůsobit se. | Tomáš Novák týdeník HROT

Cestovní kancelář Delfín travel je jednou z těch, které byly při nástupu koronavirové krize zasaženy mezi prvními. Specializuje se na zájezdy pro seniory – ekonomicky i zdravotně citlivou skupinu obyvatel – a její první vyhlídky proto nebyly růžové. Nyní už její šéf Tomáš Hubka ví, že situaci zvládne, i když, jak předpovídá, trh kolem něj se velmi změní. A v posledních týdnech do něj výrazně promluvila i Evropská komise, která Česku, stejně jako dalším státům, vytýká praxi s vouchery. Velká část klientů se kvůli nim nemůže dostat k vrácení peněz a musí je využít na další zájezdy.

Mluvte s nimi

„Je zde bezesporu řada subjektů napříč cestovním ruchem, které mají velké závazky a je otázkou, zdali budou schopny dostát plnění vůči konečnému klientovi,“ zamýšlí se nad změnou trhu šéf Delfín travel. Má na mysli především cestovní kanceláře, letecké a autobusové dopravce či poskytovatele ubytování. „Nepřežije ten nejsilnější, ale ten, kdo se nejrychleji přizpůsobí nově nastalé situaci,“ říká.

Právě na příkladu Delfínu se dá změna myšlení cestovek dobře ilustrovat. S jádrem svého klientského portfolia, tedy seniory, začali lidé z firmy osobně jednat o každém jejich zájezdu. Bylo to nutné, protože právě lidé nad 65 let mají vedle dalších skupin ze zákona právo na to vrátit voucher a chtít peníze nazpět. Výsledkem bylo, že 40 procent klientů zachovalo firmě věrnost – vzali si voucher nebo vybrali jiný zájezd.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit