Největší ruské bance se daří. Sberbank po historickém zisku vyplácí rekordní dividendu

Polovina částky přiteče přímo do ruského rozpočtu, protože většinový podíl ve finančním domě kontroluje ruská vláda. Peníze pomohou Kremlu financovat válečné tažení na Ukrajině.

Polovina částky přiteče přímo do ruského rozpočtu, protože většinový podíl ve finančním domě kontroluje ruská vláda. Peníze pomohou Kremlu financovat válečné tažení na Ukrajině.

Celý článek
0

Evropa je ekonomickým obrem, ale politicky je stále trpaslíkem. Je čas to změnit

Instituce Evropské unie vznikly pro potřeby bezpečnějšího, méně ekonomicky propojeného světa.

Instituce Evropské unie vznikly pro potřeby bezpečnějšího, méně ekonomicky propojeného světa.

Celý článek
0

Praze chybí 85 tisíc bytů. Ceny ale nejsou přepálené, dál porostou, říkají developeři

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Celý článek
0

ČD Cargo úspěšně otestovalo zabezpečovací systém ETCS

ČD Cargo úspěšně otestovalo zabezpečovací systém ETCS
ČD Cargo | Tomáš Novák, týdeník Hrot

Ve Zkušebním centru Velim Výzkumného Ústavu Železničního úspěšně proběhlo intenzivní testování elektrických lokomotiv dodatečně vybavených palubní jednotkou Evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS. Jedná se o lokomotivy řady 163 a 363 vyráběných v závodech Škoda, které aktuálně slouží u nákladního dopravce ČD Cargo. Vedoucím konsorcia, jež má tzv. retrofit na starosti, je ČD - Telematika.

„Zavádění ETCS na českou železnici považujeme za jeden z nejvýznamnějších projektů v této oblasti pro několik příštích let,“ zdůrazňuje Tomáš Businský, ředitel úseku Infastruktura ČD - Telematiky. „Jedná se o projekt, který významnou měrou přispívá k další liberalizaci evropské železniční dopravy, protože vozidla vybavená tímto systémem se budou moci pohybovat po Evropě v podstatě bez omezení,“ dodává Businský.

„Cesta k bezpečnější železniční dopravě dnes jednoznačně směřuje přes ERTMS se dvěma základními pilíři – ETCS a GSM-R. Téma se stalo ještě aktuálnější po nedávné sérii závažných nehod,“ komentuje jeden z důvodů k zavedení ETCS Tomáš Tóth, výkonný ředitel ČD Cargo. Zároveň doplňuje: „Na infrastruktuře probíhají práce na implementaci evropského zabezpečovače již několik let.

Nyní je řada na dopravcích. ČD Cargo potřebuje mít do konce roku 2024 vybaveno cca 350 hnacích vozidel mobilními jednotkami. Kromě nových lokomotiv, které jsou nejmodernějším zabezpečovačem vybaveny již od výrobce, potřebujeme ETCS dovybavit i další vozidla s dlouhodobou provozní perspektivou. Realizované zkoušky jsou pro nás dalším milníkem a jsem rád, že se daří, i přes nepříznivou covidovou situaci, dodržovat stanovený harmonogram.“