Byla nebyla jedna očkovací kampaň

Experti na komunikaci a PR zahájili minulý týden hackathon, ne nepodobný tomu, který uspořádali IT dobrovolníci, když se stát chystal utratit za e-shop na prodej dálniční známky 400 milionů.

Jen tentokrát nejde ani tak o to, že by stát chtěl vypláznout za kampaň, která by měla přesvědčovat o výhodách očkování skeptickou část veřejnosti (a ta není malá), nehorázné peníze, jako spíš o to, že ministerstvo zdravotnictví neumí smysluplně utratit ani ty, které by mělo. Impulzem k sešikování marketingových dobrovolníků byl otřesný inzerát s injekční stříkačkou. A také tendr na komunikační strategii, v jehož zadání chyběla právě klíčová podpora očkování. 

Iniciativa expertů nazvaná Cesta ven chce návrh kampaně a její kreativní řešení předat v půlce ledna státu i firmám, které o ni budou mít zájem, zdarma. To je jistě dobrá zpráva a my budeme doufat, že to nedopadne jako s tím dálničním e-shopem. A nakonec zdá se, že se „pochlapilo“ i ministerstvo zdravotnictví. Vytvořilo nový dokument, na jehož základě chce vyhlásit nové výběrové řízení, a ten už má hlavu a patu. Zároveň začalo pracovat s dobrovolníky, kteří mu chtějí ukázat cestu „ven“ z průšvihu.

Dalším krokem resortu ale má být výběr nového ředitele komunikačního odboru na zdravotnictví. To by jistě nebylo od věci. Je ale otázkou, jestli tuhle „výzvu“ bude chtít někdo schopný přijmout. Zveřejněná 13. platová třída a požadavek na osvědčení seznamovat se s utajovanými informacemi alespoň stupně „Důvěrné“ opět nezní příliš motivačně.

Článek vyšel v tištěném vydání týdeníku Hrot.

Týdeník hrot

  • Bankrotáři: paralely příběhů Bárty a Mičky
  • Zabal to, Warrene! „Věštec z Omahy“ by měl odstoupit
Objednat nyní