Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Rána pro ukrajinskou ekonomiku. Evropa omezí dovoz drůbeže, vajec a cukru

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Celý článek
0

Budou lidé kupovat elektromobily i bez vládní podpory?

Světový lídr v nástupu elektromobility loni překonal další rekord

Budou lidé kupovat elektromobily i bez vládní podpory?
ilustrační foto | Profimedia.cz

Podíl vozů na baterii na celkových prodejích nových aut v Norsku dosáhl 79,3 procenta. Ještě před deseti lety podle Norské silniční federace nebyla elektroaut mezi novými vozy ani tři procenta. Výsledkem rozmachu elektromobility je, že ze všech automobilů na norských silnicích už zhruba pětinu pohání elektřina.

Norsko je na své světové prvenství patřičně hrdé, problém ovšem je, že k němu rozhodně nepřišlo zadarmo. Touhu řidičů přispět k záchraně klimatu totiž poháněly také výrazné daňové úlevy pro vozy na baterii.

Jak při nákupu dosud ušetřil zájemce o nové auto? Podle výpočtů agentury Reuters například řidič, který si loni pořídil elektrické Porsche Taycan Turbo S, zaplatil zhruba 1,7 milionu norských korun. Při stejných daních jako u vozů se spalovacím motorem by ovšem cena činila více než 2,1 milionu.

Podle norského ministerstva financí jen loni přišla státní pokladna kvůli úlevám pro řidiče elektromobilisty o 39,4 miliardy norských korun, tedy v přepočtu o více než devadesát miliard korun. Ministerstvo připouští, že do budoucna drahé výhody bude muset omezit. Elektromobily už jsou prý běžná auta, která není potřeba draze dotovat. Proto by se už letos měl výpočet daně změnit.

Nově by se daň měla počítat také z hmotnosti auta, což pro elektromobily s těžkými bateriemi není dobrá zpráva. V každém případě bude i pro další země podporující rozvoj elektromobility různými úlevami zajímavé sledovat, jak tento pokus dopadne.

Budou auta na baterku lákat řidiče i bez toho, aby na jejich nákupu výrazně ušetřili?