Komentář: Evropa ekonomicky upadá. Nic než radikální integrace a jednotný trh nepomůže

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Celý článek
0

Létající auta z Číny jsou připravena ke startu. Jsou elektrická a chtějí si podmanit západní trh

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Celý článek
0

Pane premiére, vyřešte zaměstnanecké akcie. Startupisté a investoři napsali Fialovi otevřený dopis

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celý článek
0

Boj o lithium

Nástup elektromobilů po celém světě se zdá nezvratný, přechod automobilek na výrobu bateriových vozů ale přináší i mnoho problémů

Boj o lithium
ilustrační foto | Shutterstock.com

Jedním z největších bude zjevně nedostatek surovin pro výrobu baterií. Podle analýzy serveru The ­Information dokonce hrozí, že automobilky „kovová nouze“ zasáhne už letos. Autoři spočítali, že současná produkce lithia a niklu bude v roce 2022 stačit k výrobě baterií do 3,8 milionu vozů.

To ovšem hrubě neodpovídá plánům samotných automobilek, které letos chtějí po celém světě vyrobit celkem 7,7 milionu elektromobilů. Na problém s dodávkami se připravuje i majitel nejpopulárnější elektroautomobilky Tesla. Elon Musk minulý týden oznámil, že chce kvůli zajištění surovin pro své továrny investovat do nových lithiových dolů. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit