Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Ruští oligarchové opustili trh se superjachtami, jejich prodej klesl

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Celý článek
0

Emun spouští v Česku nový private equity fond. Zaujme správce rodinného majetku, nadace nebo církve

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Celý článek
0

Bez obalu a bez peněz

Obchod s potravinami vyjde z krize nejspíš posílen. S jednou výjimkou. Bezobalové prodejny sčítají ztráty.

Bez obalu a bez peněz
ilustrační foto | Tomáš Turek týdeník HROT

Nedělní odpoledne se u farmy v Krhanicích v Posázaví tvoří fronta. Jako jinde čekají zákazníci i zde způsobně s rozestupy a v rouškách, ale mlékomat se prakticky nezastaví a bez přestávky čepuje čerstvé mléko do přinesených lahví. „Poptávka stoupla o sto procent. Lidé měli asi v karanténě více času o sobě přemýšlet,“ pochvaluje si zájem sedlák František Mikoláš.

Je to paradox. Když se v Česku před deseti lety objevily první automaty na mléko, jejich rychle rostoucí popularita brzy značně utrpěla kvůli pochybnostem o hygieničnosti tohoto zůsobu prodeje. To se zdá být dávno zapomenuto a epidemie covid-19 mlékomaty evidentně nijak nezasáhla.

Jinak však čínská chřipka znamená pro bezobalový byznys tvrdou ránu. Ačkoliv prodejny potravin mohly zůstat po celou dobu otevřené a v klasických řetězcích tržby rostly oproti normálu o desítky procent, krámky nabízející jídlo bez zbytečného plastu naopak o desítky procent padaly. „V prvních dnech jsme byli jen asi na 25 procentech, teď jsme na 60 procentech původního stavu,“ popisuje Ondřej Tesař, zakladatel projektu Bezobalu, který provozuje tři bezobalové prodejny v Praze.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit