Becherovka u ledu
Hotely a restaurace postižené koronakrizí srazily prodeje Becherovky až o 80 procent.

Miroslava Simová přišla před třemi lety řídit z rodného Bulharska českou Becherovku. A zatímco bylo až doposud jejím hlavním úkolem posouvat tradiční bylinný nápoj z českých zemí na Západ, teď se musí soustředit na propad, který celý trh zaznamenal kvůli krizi spojené s koronavirem. Zmizeli turisté, a jak se spolu s tím propadly tržby hotelů a restaurací, které Becherovku nabízely, spadly prodeje v tomto segmentu až o 80 procent. „Počítáme s odhadem dvanáct až čtyřiadvacet měsíců pro zotavení,“ říká šéfka firmy, která vedle Becherovky v Česku nabízí také oblíbený Jameson nebo gin Beefeater, který se před nedávnem stal v portfoliu firmy nejpopulárnějším nápojem.
Jak se u vás v prodejích alkoholu projevila krize spojená s epidemií čínské chřipky?
Koronakrize se dotkla úplně všeho. V životě i v byznysu. Byl to pro nás všechny obrovský šok. Do 15. března jsme zažívali velmi silný rok. Měli jsme za sebou osm silných měsíců, kdy všechny ukazatele a kategorie šly nahoru, pak přišel propad. V prvních týdnech a měsících šlo celé odvětví o 30 až 40 procent meziročně dolů.
A pokud se zaměříme jen na gastro podniky?
V horeca segmentu (hotely, restaurace, kavárny, pozn. red.) přišel propad až o 80 procent. A i přesto, že některé segmenty v retailu trochu rostly, ani zdaleka to nevykompenzovalo ztráty.