Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Automobilky vstávají z popela. Výroba se vrací na předkrizovou úroveň

Výrobci osobních vozů v Česku dokončili za první tři měsíce roku přes 353 tisíc automobilů. Naposledy se jim tak dařilo v „předcovidovém“ roce 2019.

Automobilky vstávají z popela. Výroba se vrací na předkrizovou úroveň
Výroba ve Škodě Auto (ilustrační foto) | VIZ UALNI / Shutterstock.com

České automobilky se letos dál potýkají s problémy v dodávkách komponent. Například kolínská Toyota kvůli tomu zastavila výrobu na celý únor, rušení směn se nevyhnulo ani Škodě Auto.

Přesto se automobilovému průmyslu v prvních třech měsících roku podařilo vrátit na úrovně produkce, jichž dosahoval naposledy před pandemií, tedy v době, kdy ještě dodavatelské řetězce fungovaly bez potíží. Celkem se tak v Česku vyrobilo 353 tisíc nových osobních vozů – téměř o třetinu více než za stejné období loni.

Nejvíc si oproti roku 2022 polepšila Škoda Auto. Od ledna do března opustilo její výrobní závody přes 231 tisíc aut, což je oproti loňsku o 42 procent více. O necelou pětinu – na 88 tisíc vozů – v letošním prvním čtvrtletí zvýšila produkci nošovická továrna Hyundaie.

Lépe než loni se i navzdory měsíčnímu přerušení provozu dařilo nakonec i Toyotě. Výsledek necelých 34 tisíc vozů je zhruba o pět procent lepší než před rokem.

Drtivá většina vozů vyrobených v Česku má stále spalovací motory, postupný růst podílu plug-in hybridů a čistě elektrických automobilů ale pokračuje i letos. V obou kategoriích produkce vzrostla na více než 41 tisíc, což představuje 11,7 procenta z celkového počtu vyrobených vozů.