Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Automobilky pálí rezervy

Problémy s hotovostí mohou pocítit i ti největší. Fiat-Chrysler by vydržel bez tržeb jen čtvrt roku.

Když si přečtete, že Ford, jediný člen detroitské trojky, který se za poslední krize dokázal obejít bez vládní záchrany, se nově financuje dluhopisy s devítiprocentním výnosem, víte, že přišla bída na kozáky.

Není divu. Výroba aut je z hlediska ziskových marží dlouhodobě všechno, jen ne atraktivní byznys, požadavky na ekologii neuvěřitelně zvedly potřebu investic do nových technologií, do oboru se tlačí konkurence a teď ještě tohle. Zavřené montážní závody, zavřené fabriky subdodavatelů, narušené dodavatelské řetězce a hlavně kolaps spotřebitelské poptávky testují, co automobilky vydrží. 

The Economist přinesl tabulku, v níž je odhad hotovostní rezervy pro případ kompletního zastavení výroby. Jasně ukazuje, že z velkých značek jsou nejvíc „v pohodě“ ty německé, přičemž překvapivě dobrou bramborovou medaili drží francouzský PSA.

 

Kdo chce hledat, čí je to zásluha, že Peugeot-Citroën-Opel, kdysi prodělávající peníze jako na běžícím pásu, vydrží bez eura nových tržeb sedm měsíců, pak je to nepochybně díky šéfovi PSA Carlosu Tavaresovi, který ořezal fixní náklady a přišel s modely, které si lidé kupovali. To bylo před koronavirem.

Budeme velmi zvědavi, o čem si budou kapitáni německých automobilek 5. května povídat s kancléřkou Angelou Merkelovou. Šrotovné podruhé za deset let? A že by někdo sebral odvahu a řekl, že vymáhat pokuty za překročení emisních limitů v této době není nápad nejbystřejšího jitra? Uvidíme a budeme informovat.