Co chybí umělé inteligenci k převzetí vlády nad světem? Dostatek elektřiny

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Celý článek
0

Válka na Ukrajině ukázala, že EU zbrojení sama neutáhne. Šéf Saabu varuje před protekcionismem

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Celý článek
0

Většina českých firem chce přijetí eura, ukázal průzkum

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

Celý článek
0

Auta v krizi a tajemný Maďar

Když se zastavily výrobní linky světových automobilek kvůli pandemii, nemohli se ani experti shodnout na tom, jak rychle je bude možné opět uvést do normálního chodu. Ukázalo se, že logistika dodavatelského řetězce je sice velmi složitá, ale celý systém se znovu rozhýbal.

Jenže zájemci o auta s rozhodnutím vyčkávají. Někteří v přesvědčení, že čas hraje v jejich prospěch a že zvyšování cen téměř všemi automobilkami je sice možné zavést, ale jak se budou plnit parkoviště novými neprodanými auty, budou to právě prodávající, komu povolí nervy, a reálné ceny klesnou.

Člověk může pochopit důvody, proč automobilky zvedly ceny (náklady snižování povolených emisí), ale načasování předpisů se perfektně trefi lo do pandemie. Žádné dočasné úlevy od pokut za nedodržování předpisů a překračování norem se nekonají.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit