Australský debakl

Chvíli to vypadalo, že australská vláda našla způsob, jak zastavit absurdní nadvládu dvou technologických firem, Googlu a Facebooku, nad mediální scénou. Minulý týden ten způsob vzala a strčila si jej, inu, do outbacku.

Canberra napřed schválila zákon, jenž ukládal Facebooku a Googlu dělit se s vydavateli o příjmy z reklamy. Když platforma přiblíží uživateli článek a vedle něj umístí reklamu, veškerý příjem z této reklamy jde dnes jí. Zákon chtěl toto příkoří narovnat.

Obě firmy, jimž to kazí kšeft, oponovaly, že jestli se to vydavateli nelíbí, prosím, stačí říct, my na jeho články nebudeme své uživatele upozorňovat. Pro vydatele by však takový osamocený souboj byl sebevraždou. Jediná šance pro vydavatele je spojit se a najít proti reklamním dravcům společnou ochranu. Zhruba takovou, jakou australský zákon naznačoval.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit