Změnit práci, zahrát hru. LinkedIn zavede gaming, aby vám ukradl víc času

Původně byznysová sociální síť sáhne k průlomovému kroku a zavede ve své platformě hraní her. Firmy tak už nebudu soupeřit jen v zisku, ale i ve skóre svých zaměstnanců.

Změnit práci, zahrát hru. LinkedIn zavede gaming, aby vám ukradl víc času
Hry dokážou vygenerovat slušné příjmy | Shutterstock.com

Je to dost možná nejkoženější ze všech sociálních sítí. LinkedIn je profesní a profesionální, byznysové špičky se na něm chlubí svými dealy, náboráři skenují, kdo by se jim hodil do kanceláří, a zbytek putuje do Compostely nebo jinak vystupuje z komfortní zóny, aby ukázal, že osobní růst má spolu s láskou k přesčasům hluboko ve své korporátní DNA. Následující věta proto bude znít, jako by uprostřed zasedání boardu přistáli mimozemštani. Ale je to tak: LinkedIn hodlá vsadit na gaming a zavést počítačové hry přímo do svého rozhraní.

Zdá se vám to jako šílený nápad? Jenže pokud budete hrát hry přímo v LinkedInu, strávíte v něm také násobně víc času. A to je přesně záměr. Zavádění různých herních prvků a odměn (čili takzvaná gamifikace) je navíc vyzkoušeným způsobem, jak lidi motivovat k používání nějaké aplikace a udržet je tam. „Aby navýšila čas, který lidé v platformě tráví, společnost rozjíždí aktivity v úplně nové oblasti: gamingu,“ potvrzuje TechCrunch, který o celém plánu informuje.

A má to i další logiku. Majitelem LinkedInu je softwarový gigant Microsoft. Ale on už není jen softwarový, do velké míry je i herním kolosem, což potvrdil nedávným nákupem Activision Blizzardu, producenta World of Warcraft a podobných herních pecek. Takže moc dobře ví, jaký byznys se v tomhle odvětví skrývá.

Nepůjde ale o žádné vyvražďovačky ani RPG se špičkovou grafikou, na LinkedInu máte v budoucnu najít spíš logické hry a různé puzzly. Podle TechCrunche jsou prvními známými názvy Queens, Inference a Crossclimb. Herní skóre by se přitom mělo měřit i v rámci firem, z nichž uživatelé sítě pocházejí, společnosti by tak mohly soupeřit ve hrách i mezi sebou.

Uvidíme, jak se zaměstnavatelé, od nichž právě na LinkedInu pravidelně zaznívají výzvy k rušení nebo alespoň citelnému omezení home officu, postaví k představě, že si jejich zaměstnanci v pracovní době hrají, vždy se dá ale šikovně argumentovat:

„Experimentujeme s přidáním logických her do naší sítě, abychom nabídli trochu zábavy, umožnili prohloubení vztahů a snad i poskytli témata k hovorům,“ uvedl mluvčí profesní sítě pro TechCrunch.