Léčba Erdoğana Erdoğanem: Rok po obratu o 180 stupňů turecká inflace stále řádí

Prezident Turecka sklízí, co zasel. Turci nevěří, že se inflace zklidní, a utrácejí jako o život. Ceny proto rostou dál   

Prezident Turecka sklízí, co zasel. Turci nevěří, že se inflace zklidní, a utrácejí jako o život. Ceny proto rostou dál   

Celý článek
0

Telekomunikační firmy skrývají bohatství pod zemí: staré měděné kabely

Přechod telekomunikačních firem na optická vlákna má i jeden vedlejší, příjemný efekt – v zemi nyní leží miliardové bohatství ve formě starých měděných kabelů. Cena mědi totiž roste, protože je nezbytná pro rozšiřování elektromobility, decentralizované energetiky i datových center.

Přechod telekomunikačních firem na optická vlákna má i jeden vedlejší, příjemný efekt – v zemi nyní leží miliardové bohatství ve formě starých měděných kabelů. Cena mědi totiž roste, protože je nezbytná pro rozšiřování elektromobility, decentralizované energetiky i datových center.

Celý článek
0

Němci zruší daň za tranzit plynu, aby Češi a Rakušané nakupovali od nich

Sporná daň za tranzit plynu vyvolávala spor mezi Berlínem, Prahou a Vídní. Německo chce zrušením poplatků sousední země motivovat k odběru plynu z německých terminálů.

Sporná daň za tranzit plynu vyvolávala spor mezi Berlínem, Prahou a Vídní. Německo chce zrušením poplatků sousední země motivovat k odběru plynu z německých terminálů.

Celý článek
0

Zelená utopie v letectví

V boji proti změnám klimatu patří letecká doprava mezi nejčastěji kritizované obory

Zelená utopie v letectví
ilustrační foto | Shutterstock.com

Její podíl na celkových emisích v dopravě je více než desetinový, a tak rostou politické tlaky na „zelenání“ aerolinek. Letos v létě europoslanci schválili pravidla, podle nichž budou muset letecké společnosti postupně nahrazovat tradiční kerosin ekologičtějšími alternativami, které mají za 25 let činit nejméně sedmdesát procent paliva.

Aerolinky ovšem upozorňují, že výroba syntetických paliv je extrémně energeticky náročná a cíle nerealistické. Podle šéfa Lufthansy Carstena Spohra by výroba e-kerosinu, který by pokryl potřeby největších německých aerolinek, spotřebovala polovinu veškeré energie vyrobené v zemi. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit