Komentář: Jak se Česko chce stát moderní ekonomikou, když nebude mít levnou elektřinu?

Digitální ekonomika je vysoce energeticky náročná. Bez dostatku levné elektřiny se s velkými investicemi můžeme rozloučit

Digitální ekonomika je vysoce energeticky náročná. Bez dostatku levné elektřiny se s velkými investicemi můžeme rozloučit

Celý článek
0

Energetické firmy v Evropě couvají z ambiciózních zelených cílů: jsou moc drahé a nevyplatí se

Výstavba nových obnovitelných zdrojů a zavádění nových zelených technologií je finančně nákladná, navíc ceny energií klesly, takže evropské energetické firmy své obnovitelné cíle přehodnocují směrem dolů.

Výstavba nových obnovitelných zdrojů a zavádění nových zelených technologií je finančně nákladná, navíc ceny energií klesly, takže evropské energetické firmy své obnovitelné cíle přehodnocují směrem dolů.

Celý článek
0

Neberete karty? Příště půjdu jinam, říkají podle Mastercardu dvě třetiny zákazníků

Kromě klasických platebních karet roste v poslední době obliba plateb pomocí mobilních telefonů nebo chytrých hodinek. Bezhotovostně to zatím nejde hlavně u lékařů, zubařů nebo kadeřníků.

Kromě klasických platebních karet roste v poslední době obliba plateb pomocí mobilních telefonů nebo chytrých hodinek. Bezhotovostně to zatím nejde hlavně u lékařů, zubařů nebo kadeřníků.

Celý článek
0

PPF prodává vietnamský Home Credit

Skupina Home Credit, divize PPF pro spotřebitelské financování, dnes oznámila podpis podmíněné rámcové dohody o prodeji aktiv Home Creditu ve Vietnamu společnosti Siam Commercial Bank Public Company Limited, která je součástí thajské společnosti SCBX Public Company Limited.

PPF prodává vietnamský Home Credit
PPF, ilustrační foto | Tomáš Novák, HROT24

Thajská skupina SCBX je významný hráč v oblasti finančních technologií v Asii, spravuje široké portfolio aktiv včetně SCB, která je čtvrtou největší bankou v Thajsku. Tato skupina se věnuje nejen bankovnictví, ale také digitálnímu spotřebitelskému financování a technologickým platformám, přičemž klade důraz na inovace v oblasti ochrany klimatu a snaží se stát přední fintech společností v regionu. 

Home Credit Vietnam, který byl založen v roce 2009 jako první iniciativa PPF v oblasti spotřebitelského financování v jihovýchodní Asii, se za posledních 15 let vypracoval na předního poskytovatele digitálních finančních služeb v zemi. S více než 15 miliony klientů a tržním podílem okolo 14 % je významným hráčem na vietnamském trhu. Firma zaměstnává 6 000 lidí a hodnota transakce je odhadována na přibližně 800 milionů eur. Očekává se, že k jejímu dokončení dojde v první polovině roku 2025.

„Od zahájení činnosti před patnácti lety se Home Credit Vietnam rychle vypracoval na přední pozici na trhu,“ uvedl Radek Pluhař, generální ředitel Skupiny Home Credit. „Gratuluji svým kolegům ve Vietnamu, kteří dokázali vybudovat respektovaný byznys s více než 15 miliony zákazníků, a zároveň bych jim rád popřál hodně úspěchů v nové etapě rozvoje společnosti.“