Za 12 vteřin ukrást 25 milionů dolarů? Nové technologie ohrožují bezpečnost bank

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Celý článek
0

Fúzní elektrárny už nejsou sci-fi, Evropa je může mít do třiceti let

Řízenou termojadernou fúzí se věda zabývá už od konce druhé světové války a za tu dobu výzkum hodně pokročil. V současnosti už probíhá výzkum na desítkách experimentálních reaktorů po celém světě včetně tokamaku v Česku. „Pokud vše půjde dobře, mohli bychom se první skutečné fúzní elektrárny dočkat kolem roku 2050,“ říká Radomír Pánek, ředitel Ústavu fyziky plazmatu AV ČR.

Řízenou termojadernou fúzí se věda zabývá už od konce druhé světové války a za tu dobu výzkum hodně pokročil. V současnosti už probíhá výzkum na desítkách experimentálních reaktorů po celém světě včetně tokamaku v Česku. „Pokud vše půjde dobře, mohli bychom se první skutečné fúzní elektrárny dočkat kolem roku 2050,“ říká Radomír Pánek, ředitel Ústavu fyziky plazmatu AV ČR.

Celý článek
0

Z čeho se hroutí boháči? Většina lidí to nechápe

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Celý článek
0

Oprav a leť

Velké letecké opravny s českými miliardáři v zádech vyhlížejí očkování a sázejí na chuť lidí vrátit se do vzduchu. Letní špička jim mnohé naznačí

Oprav a leť
K tradičně největším zákazníkům skupiny Avia Prime patří aerolinky ze skupiny Lufthansa, ale také třeba EasyJet, Air France nebo Finnair. | Archiv

Nejsou na první pohled vidět tolik jako třeba tuzemské aerolinky Smartwings Jiřího Šimáně. Cestující s nimi nepřijdou do kontaktu, pracují v pozadí a jejich klienty jsou právě kolabující letecké společnosti. Ale i zde se šikují tuzemští miliardáři a i zde se pochopitelně počítají ztráty kvůli prázdnému nebi.

Řeč je o velkých leteckých opravnách, do kterých v minulosti investovala například zbrojařská skupina Czechoslovak Group Michala Strnada nebo také fond Hartenberg Jozefa Janova, který spravuje miliardy premiéra Andreje Babiše.

Janov v minulosti koupil v této branži několik zahraničních závodů a vytvořil jednoho z nejvýznamnějších evropských hráčů v oboru. Přiznává, že zdaleka nešlo o jednoduchý projekt. Vstup do odvětví provázela složitá restrukturalizace akvírovaných firem, ale dnes je jeho leteckoopravárenská skupina Avia Prime v solidní formě, má opravny v Polsku, ve Slovinsku a v Srbsku, a když zrovna svět neuzemní pandemie čínské chřipky, utrží ročně kolem 90 milionů eur, v přepočtu tedy zhruba 2,3 miliardy korun.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit