Za 12 vteřin ukrást 25 milionů dolarů? Nové technologie ohrožují bezpečnost bank

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Celý článek
0

Proč je český tendr na nové reaktory pro francouzskou EdF zásadní

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Celý článek
0

Produkce dostatečného množství zeleného paliva pro letectví je nereálná

V současné době neexistuje udržitelná varianta, která by mohla nahradit tradiční letecká paliva z fosilních zdrojů, tvrdí americký think-tank.

V současné době neexistuje udržitelná varianta, která by mohla nahradit tradiční letecká paliva z fosilních zdrojů, tvrdí americký think-tank.

Celý článek
0

Letouny Boeing 737 MAX 9 se vrátí na oblohu, firma je už ale dál nesmí vyrábět

Po incidentu s upadlými dveřmi z počátku ledna „uzemnil“ americký Federální úřad pro letectví všechny Boeingy 737 MAX 9. Nyní budou moci zase létat, ovšem firma nesmí kvůli „nepřijatelným“ problémům s kvalitou vyrábět žádné další letouny řady MAX.

Letouny Boeing 737 MAX 9 se vrátí na oblohu, firma je už ale dál nesmí vyrábět
Boeing 737 MAX 9 | Shutterstock.com

Letadla Boeing 737 MAX 9, která kvůli incidentu ze začátku ledna nemohla létat, se brzy vrátí do provozu. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) totiž stanovil podmínky kontroly, kterou musí 171 nyní odstavených strojů projít. Inspekce každého letadla by měla trvat několik hodin. Do provozu se zřejmě vrátí už koncem týdne. Zároveň však FAA Boeingu sdělil, že nepovolí žádné rozšíření výroby letounů MAX, a to včetně modelu 737 MAX 9.

Společnost Boeing se začátkem ledna dostala na titulní stránky novin, když jednomu z jejích strojů 737 MAX 9 ve službách amerických aerolinek Alaska Airlines za letu odpadla část trupu. Letadlo se zhruba po 20 minutách z výšky 4900 metrů bezpečně vrátilo na letiště a nikomu ze 174 cestujících a šesti členů posádky se nic nestalo.

Incident však přiměl FAA, aby ponechal na zemi všechny stroje 737 MAX 9. Letecké společnosti Alaska Airlines a United Airlines kvůli tomu musely zrušit tisíce letů. Podle agentury Reuters plánují, že letadla do provozu vrátí v pátek, respektive v neděli.

Inspekce, kterou nyní všechny stroje musí projít, počítá například s kontrolou konkrétních šroubů, vodících kolejnic či desítek dalších komponent.

FAA firmu Boeing ve středu také informoval o tom, že nepovolí žádné rozšíření výroby letounů MAX, včetně modelu 737 MAX 9. Problémy s kvalitou označil za nepřijatelné.